Jun 28, 2011

Anakku Kini Artis vs Hari Lahir Ku..

Atas sebab2 hak cipta aku mengambil keputusan untuk tidak memaparkan hasil seni beliau kerana aku bimbang ia akan di muat turun oleh lanun2 cetak rompak negara.

Anakku Liya yang baru berusia 2 tahun 4 bulan sudah bergelar artis. Bukan artis rakaman atau pun pelakon. Liya memilih bidang seni lukis abstract art. Liya memilih dinding rumah, sofa, meja kerusi malah laptop aku pun dijadikan sebagai medium untuk dia merealisasikan dan menonjolkan bakatnya. Dah puas aku bagi kertas lukisan tapi bagi dia agaknya tak mencabar. Walaupun aku merasa gembira tapi dalam hati masih terasa derita. Selalu sangat aku terpaksa mengelap dinding2 rumah yang dipenuhi lukisan2 yang memukau mata. Nasib baik la aku beli cat mahal haritu... cuma perlu ambik air dan lap. Tapi aku sangat kehairanan kerana seminggu dua ni Orang Rumah aku tak lagi memarahi Liya bahkan dah menggalakkan lagi. Dibelinya pulak kaler2 baru....

Akhirnya sempena Hari Lahir aku yang ke ...... ( sorry calculator rosak ) aku bersetuju untuk menghadiahkan orang rumah aku satu pakej renovation rumah secara menyeluruh. Ada ke patut orang sambut harijadi bagi hadiah... ????? huhuhuhu....


2 comments:

*SiRibenMerah said...

mcm x ikhlas je bunyi tuh... hehehehehe... haf fun bro..
rumahmu, syurgamu...

Anonymous said...

biasa la budak2...abis dicontengnya