Mar 8, 2010

Lastik

Lastik orang panggil.

Waktu zaman aku dulu, sebelum ada PS2,PSP, internet, facebook dll lagi. Lastik ni lah jadi permainan yang paling mencabar minda dan ketahanan mental.

Bangun tido je capai lastik sarung di kepala. Lepas sarapan terus kuor ke rumah member. Apa lagi aktiviti melastik burung takpun memancing ikan.

Aku rasa la bebudak dulu2 punya aktiviti lagi baik dari budak2 zaman sekarang ni. Budak2 dulu semua sihat2, mana taknya semua aktiviti kira mengeluarkan peluh dan ada yang menyumbangkan hasil pada keluarga. contoh memancing, Budak sekarang, bangun tido bukak laptop atau main PS2. Peluh langsung tak kuor, badan makin gemuk. Memang best masa dulu.

3 comments:

zoul said...

alamak.. teringat masa dulu2 plak.. cam best jer.. nak pegi buat lastiklah.. nak melastik kebintang.. hi hi

Lifesaver said...

sokong!alat2 permainan skrg tak keluarkan peluh pon

ABDUL HAFIZ said...

Ni alaT teman lapstik burung merpati yang pernah berak kat teman..hahahaah