May 9, 2010

Aniversari 12 Tahun

Hari ni cukup le 12 tahun aku mendirikan rumahtangga. Tak sangka begitu cepat
rasa masa berlalu. Alhamdulillah takat ni kami dikurniakan 3 orang cahaya mata. Mira 10 tahun, 
Isyraf 8 tahun dan Liya setahun lebih. Wife maintain satu n selamanya. Dah semakin tua
rasa diri ku.

MIRA
- Darjah 4
- Defender pada Isyraf kat sekolah. Buli Isyraf siap la kakak nya sound budak tu. 
- CNN pada Ibunya pasal aktivti luar aku.
- Study malas skit tapi alhamdulillah Otak geliga. Exam bawah 10 terbaik.
- Semua yang aku suka makan dia suka
- Paling rapat ngan aku, asyik ngikut mana aku pergi ( Ibunye suruh kot)
- Tak kedekut duit. Ujung bulan "Mira Ayah pinjam duit boleh....."
- Rajin tolong jaga Liya. 
- Pandai ambik hati aku kalau nak kan sesuatu. 
- Peminat cerita/drama melayu.
- Tido lambat bangun awal  ( serupa macam aku)
- Peminat bende2 gadget.

ISYRAF
- Darjah 2
- kat rumah paling garang. Kat sekolah kena buli skit ngadu pada kakak
- Tak suka barang permainan kanak2. Dari umur 2 tahun buku dan pena aje yang dia nak.
- Bab belajar aku tabik spring. Exam no 1 je dalam kelas.
- Rapat dengan Ibunya. Ngan aku lawan wrestling selalu.
- Bab duit kedekut skit. Pandai berjimat. Kengkadang dia jadi "Bank" kakaknya.
- Makan. Paling senang. Nasi putih ngan ikan keli. Sarapan pun nak nasi satu hari tak makan nasi lemah dia.
  makanan lain dia tak suka.
- Suruh tolong kerja rumah ikut mood.
- Peminat semua jenis berbentuk Realiti.
- Payah nak bangun pagi hari sabtu n ahad. Hari persekolahan automatik dia bangun (hairan aku)


LIYA
-  Setahun 3 bulan
-  Pantang aku dekat ngan Ibunye. Baru peluk skit dah merengget dia. risau kot dia dapat adik
-  Alhamdulillah berkat kesabaran dan tiap2 minggu buat Fisio, Liya dah OK
-  Pantang nampak makanan semua dia nak.
-  Alarm Clock waktu pagi. 6 pagi gerenti bangun mula la mengacau tido ku.


ISTERIKU
- Umur ..... ( rahsia katanya)
- dari zaman sekolah ramai peminat. tu pasal aku kawin cepat.
- Tengah angan2 kereta Suzuki Swift. (Pengsan aku)
- Tak leh komen banyak ... ( Dia tau nahas aku.. tido kat sofa laa)

Tu la serba sedikit tentang famili aku ni..

6 comments:

iyllienaz said...

congrats to both of you..semoga berkekalan smpai bila2..Amin..

LiNda said...

Tahniah !

Saya juga doakan moga family U terus bahagia hingga ke akhir hayat .

Soo sweets..

Wanita Mutalib said...

hepi famili.....:)

Eyda AR said...

congrats bro..

Bapak said...

selamat ulang tahun perkahwinan yeop!

Bro memang ayah yg hebat, prihatin tingkah laku anak sorang demi sorang.

Aku biasa jumpa bapak yang bukan saja x berapa kenal anak, umur anak pun ingat2 lupe..heheh

Lydia said...

Hi, nice blog & good post. You have beautifully maintained it, you must try this website which really helps to increase your traffic. hope u have a wonderful day & awaiting for more new post. Keep Blogging!