Dec 29, 2009

Potong !!!




Potong !! Bukan potong wayar seperti iklan yang tengah hangat sekarang ni.

Potong Kredit kad kerana :-

Pihak bank memaklumkan bahawa caj kad kredit sebagaimana yang telah ditetapkan oleh kerajaan melalui bajet tempohari akan berkuatkuasa pada bulan Januari 2010 atau pada bulan sepatutnya kad kredit itu tamat. Contohnya, jika kad kredit anda tamat pada bulan April 2012, maka bermula April 2010 caj tersebut akan mula dikenakan. Bagi mereka yang tamat pada bulan Januari, maka akan membayarnya lebih awal sedikit lah.


RM50 hengget untuk kad Utama dan RM25 bagi kad tambahan.. bayangkan kalu ada 3-4 kad.. naya weh..


walaupun :-


Bagaimanapun, pengguna boleh menukarkan bayaran RM50.00 atau RM25.00 (kad tambahan) dengan mata ganjaran yang diberikan berdasarkan kepada pembelian runcit menggunakan kad kredit. Perkara tersebut bagaimanapun masih terikat dengan syarat, terma dan ianya juga bergantung kepada pihak bank pengeluar kad anda. 


Jadi hari ni aku pi la potong semua kad2 kredit aku yang ada. Cuma tinggal satu je. Kot sesak2 nanti ada gak kad kredit, nak meminjam ngan sedara paham2 je la kan. 
Nak cancel kad kredit pun satu hal, tiap2 bank aku pi semua memujuk aku supaya jangan potong. Dah tekad kan semangat lantak lah apa depa nak offer aku tetap Potong... 

2 comments:

Lifesaver said...

kasi potong semua itu kad!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

potong eh ? dulu lama dah potong..

skang ada satu jek ..simpan dulu lah....hehe..