Mar 5, 2009

Duit Belanja

Aku : Isyraf duit belanja hari ni beli apa ?
Isyraf : Adik beli nasi lemak 50 sen
Aku : Lagi beli apa ?
Isyraf : 50 sen lagi beli kopok lekor
Aku : Lagi Sehengget beli apa ?
Isyraf : Abis dah ..

Aku pun diam. Dalam hati mesti dia beli sesuatu ni.

Tiga hari aku tanya, jawapan yang sama dia bagi.. Aku mula la terasa angin dah masyuk..

Aku : Adik, duit belanja adik buat apa ? Hari2 ayah tanya. Abis adik cakap.
Isyraf : Ada laaa... Ayah niii
Aku : Adik cakap. Kalau tak esok takde belanja..
Isyraf : Lagi sehengget tu adik masuk Tabung Gaza la ayah...

Adooiii... terdiam aku kejap. Timbul rasa bangga dan menyesal buruk sangka kat anak aku...

8 comments:

fiza said...

good boy....;)

Monkey D Luffy said...

bagus ni...

Princess Azi said...

heh
kanak2 pun ada kesedaran :)

nor said...

ala apa lah ayah ni...ayah ada x derma tuk anak2 Gaza..adik sian tgk dorang..dh besar Dafi pulai b'gading kiter ni yer..hehehe..

adam06 said...

bijak ..bijakk huhu


regards,
yanti
www.rosyanti.blogspot.com
www.loadpoint.blogspot.com

.:sanDORA:. said...

tu la budak zaman skarang.. he33!!
dah bijak2 sume..

j_hafiz said...

kagum betulll.... :D
thniah..anak kamu mmg berhati perut,berperasaan perkemanusiaan. mm..brp umur die ek?

Princess said...

mummy cayang adik..
muaahh!!