Jul 8, 2009

A for Azizul

Dalam Kereta.

"Ayah nak tanya soalan cemerlang akal" Mira memecah kesunyian dalam keta (radio keta buat hal).
"Ada hadiah Ayah jawab".
"Ok.. betul Akak pijak badan Ayah malam kang", "Tak betul Ayah beli eskim yang RM2.80 tuu"
"Set"

"Kenapa huruf A selalu di depan dari semua huruf lain dan nape A for good dlm peksa".

Susah gak soalan budak darjah 3 ni.. Silap jawab kang naya RM2.80 aku.

Jenuh la jugak aku pikir.. tak dapat aku jawab.

"Ayah surrender"
"Ok singgah kedai jimat dulu beli eskrim".

Terbang RM5.60 aku. Tak beli tok adiknya kang gaduh dalam keta. Pandai dak ni cari rezeki.

"Cepat cakap"

"Jawapannya tunggu akak pas makan".

Aiittt terkena lagi aku.....

"Jawapannya ... A for Ayah , A for Azizul".

Mira pun menghuraikan lah sebab terjadinya jawapan tu..

"Ayah selalu didepan dalam keluarga, Ayah selalu kedepan bila ibu marah kitaorang.
A for Azizul sebab Ayah pandai....".

Ok.. Jawapan yang memuaskan hati aku..... Bangga hati niii

9 comments:

Monkey D Luffy said...

mentang2 nama ko azizul

cit

momentinlife said...

Bijak anak ko..

Ivy Metaga said...

hehehe..comel nyer...

iyllienaz said...

anak yg bijak..

SuFy said...

hehe..bestnya dpt ayah mcm bro..hihi..anak pon bijak..

ibu_umairah said...

sungguh cerdik your doter......

*idea bernas betul*

dude said...

nak anak macam ni jugak...;)

a kl citizen said...

pandai anak ayah...

Tukang cerita said...

hahahaaaa.....
clever girl....
anak sapa lah ni...
:P