Dec 13, 2008

Celcom Broadband Speed

Baru2 ni seringkali aku mendengar komplen dari kawan2 aku yang menggunakan Celcom Broadband kata perkhidmatan yang ditawarkan saban hari semakin teruk dan slow macam kura2.

Aku pun kengkadang menghadapi masalah yang sama. Atas dasar tak puas hati aku menanya kat member yang koje kat Celcom.

Penerangan kawan aku :-
1. Setiap pelanggan diberikan 5GB data limit per month. Jikalau pengguna dah exceed limit tu, perkhidmatan data pengguna akan berubah menjadi Throttle Speed yang mana dari 384 kbps menjadi hanya 64 kbps. Bagaimana pun perkhidmatan akan menjadi seperti sediakala pada bulan yang berikutnya.
2. P2P (peer 2 peer) application juga menyumbang kepada kelancaran perkhidmatan Wireless Broadband. Walaupun setakat hari ni Celcom belum bercadang block semua applikasi P2P. Aku nak ingatkan sapa2 selalu guna tu agak2 la k.

Inikah yang dikatakan "Unlimited Data Plan" ?. Ini dah kira kes kena tipu terang2an.



4 comments:

Kapten Luffy said...

nasib baik... baru jer aku plan nak guna celcom

.:sanDORA:. said...

tu lah.. haku pun bawu nak beli yang cam pen drive tu.. RM 599.. aiseyy!!

err!! bermakna tak berbaloi kan bro?

Sis Lin said...

sis guna streamyz combo...setakat ni ok2 aje2....1bln sis byr rm90 je siap sewa tel rumah...

Anonymous said...

he he. haku memang x percaya apa2 yg service provider advertise...semuanya nak kelirukan pengguna...ingat depa telus sangat ker?