Dec 15, 2008

Ipoh ke KL Hanya RM1


Akhirnya siap jugak laluan keretapi Ipoh ke KL Central. Macam2 halangan aku dengar, tahniah la pada KTMB berjaya mengatasi segala rintangan. 
Sempena tu dan untuk mempromosikan laluan tersebut KTMB telah melancarkan Shuttle Service dari Sentral KL - Ipoh - Sentral KL. Yang mana perkhidmatan ini disediakan dari hari Isnin hingga hari Jumaat sahaja.
Bayaran tambangnya RM1 !!!! Tak percaya ?? aku pun tak percaya , so tadi aku ke stesen keretapi Ipoh tok menjenguk keadaannya..

RM1.00 hanya untuk single trip, hanya 100 tempat duduk disediakan. Berkonsepkan "Fisrt Come First Served". Hanya untuk perkhidmatan keretapi pertama dan terakhir pada hari Isnin hingga Jumaat. Tak boleh buat advance booking.
RM10.00 pulak hanya untuk 74 tempat duduk ditawarkan. Berkonsepkan "Fisrt Come First Served". Tiket boleh di booking 60 hari lebih awal.

Jadi anak2 Perak yang merantau ke Kuala Lumpur tak reti2 lagi ke nak balik melawat kaum keluarga di kampung. Jangan la time raya je nak balik.!!!!!

8 comments:

Aku-Ida said...

sehengget..!!! mcm ni leh aku balik kg lah...wakakakaka

Sis Lin said...

hah rm1?? ishh mcm x caya lak ek...murahnye,cenggitu boleh la sis dok enjln gi perak sana ye..keh3

NouroulSuhaimi said...

e'eh.. dah siap ke? harus lepas ni aku takda alasan lagi kalo laki aku ajak balek gopeng!!! arghh!!!

Anonymous said...

halamak, template baru bro...kelas n ekslusif lah..steady n tahniah....RM1 jer? kalau x balik kampung lagi x tahulah

Kapten Luffy said...

aku nak ke perak ler... cuci mata. murah jer kan

.:sanDORA:. said...

woi yoo!! makin myk ler warga PERAK kuar nogori cam ni..

Adam said...

heheeh! bagus tol ... tapi yang tak syoknya naik KTM ni ... kekadang tu boleh plak dia berhenti di tengah jalan .. lama plak tu .. nasib bek tambang murah .. kalau harga tambang dinaikkan.. kita sebagai consumer pun naik hangin gak .. wakakakaka! ;p

Bro Framestone said...

cam best je..cam mne nk dptkan 100 tempatpertaam tue..mase pun xtau nie