Oct 2, 2009

Insan Yang Terpilih

Pukul 8.30 malam

"Dah tu nengok TV, pi melancor (belajar)" Aku mengarahkan anak2 aku. Sejak raya asyik main dan nengok TV je..

"alaa Ayah jap lagi dah nak abis dah cite ". Mira bersuara.

"Raya dah abis". "Nanti nak periksa". Aku bangun menutup TV
"Ayah rasa sebulan la" Isyraf pulak bersuara.

"Mira laparlah". Mira bangun dengan muka masam.

"Abang beli burger " Orang umah aku menyuruh.

Aku tuko baju. Capai kunci motor aku menghala ke gerai burger depan stesen minyak.

"Bro, burger daging biasa 1, hotdog lipat roti bulat 2". Aku duduk di bangku sebelah seorang lelaki melayu agak berumur rasanya.

"Assalammualaikum" Aku disapa olehnya.
"Waalaikumusallam" Aku menyambut salamnya.

"Banyak beli, orang umah tak masak ke ?" Dia menanya.

Aku soalan cam ni tak berapa suka nak jawab. Takkan le aku beli burger bermakna orang umah aku tak masak. Soalan sungguh tak membina minda. Aku senyum je.

"Nama aku Harun, tapi orang biasa panggil Pak Ron". "Awak ni macam biasa nampak".
"Saya Zul". "Ipoh pun bekan beso".

"Pak Ron tgk Zul ni macam tak sihat je".
"Banyak makan lemang kot". Sememang nya aku merasa lemah2 badan malam tu.
"Pak Ron boleh la mengurut, idak la kata pandai sangat".

Aku pun berbual la sementara aku menunggu burger aku siap.

Katanya aku boleh jadi antara "insan yang terpilih".....

Maksud "insan yang terpilih" dia ialah bukan semua orang boleh beristeri lebih dari satu. Berapa ramai orang kat dunia ni macam tu ??.. Rupa2 nya Pak Ron ni seorang tukang urut yang mengurut di bahagian sulit lelaki. Boleh kasi extra power katanya.

"Bang burger siap"..

Pak Ron memberi kad nama dia. Menyuruh aku call dia. Aku ambik je simpan dlm dompet.

9 comments:

CINTAMANISZ Lite said...

Hmm..pandai pakcik tu pancing hang no?
Mula2 dia sj je tekankan ayat isteri hang tak masak ke?
Tu bukan apa..nak soh hang pasang lagi satu ler kalo dpt isteri malas masak, ngeh.
Bila pasang lagi satu..maka mmg kena ler hang jumpa dia utk memperkuatkan segala urat2, hoho..

Donia..donia..

sharamli said...

uish..meanakutkn

asr said...

Hahaha... cuba ko risik, pakcik tu dah pasang berapa?

Tukang cerita said...

Jaga BAIK2...isteri NAN SATU!!!!

SuFy said...

bagus lerr tuu..boleh tambah satu lg..huhu

LUVLYDIYANA said...

jaga jaga

shida said...

pandai pak ron tu buat marketing iyerr...? heheh

shida harun ( bkn anak pak ron)

Lifesaver said...

hoh..bahaya tu!

.:sanDORA:. said...

hik33!! pelan2 pas no. tu.. haku nk kasik kat laki aku.. :P