May 22, 2009

Tag Dari Mucuk

Aku amat tertarik sangat ngan tag ni. Mengembalikan kenangan lama. Tapi sayang kebanyakkan pic bersejarah tak de dalam simpanan aku.

1) Nyatakan siapakah yang telah mengedtag anda!
Mucuk , dah 2 kali tag aku.. pas ni aku nak tag mucuk

2) Letakkan gambar anda zaman kanak-kanak yang paling anda suka...Sebanyak yang anda suka,dan nyatakan umur anda di dalam foto itu

PIC 1
Seingat aku le pic ni masa aku berusia setahun lebih kot. Dalam tahun 1975 rasanya. Lum ada kamera bewarna lagik masa tu, aku rasa le. Time ni kenduri kawin mak sedara aku rasanye. Jenuh jugak la aku berebut ngan mak chu aku pasal pic ni..
PIC 2
Hahahhaha !! ni la rhope aku dulu.. aku tak pasti umor aku masa tu. Tapi time tu, mak aku kata tengah buas. Suka sangat mengigit.. hehehehe
PIC 3
Umo 3 tahun rasanya. Kali pertama dapat bergambar satu family. Time tu susah sangat nak jumpa ngan Abah. Dapat jumpa pun kejap2 je...
PIC 4
Ni masa aku umo 5 tahun. Aku ngan adik kesayangan aku. Asyik bergaduh tapi tak sampai 5 minit gerenti baik balik.
PIC 5
Ni masa aku darjah 5.
Aku tersembunyi skit dalam pic tuu.. Masa ni hari terakhir cikgu tu mengajar di sekolah.. sedih sangat aku masa tuu.
PIC 6
Ni masa aku tingkatan 3. Aku ngan Tapa kawan baik aku. Ni le satu2 pic kami berdua yang aku ada. kurus giler masa tu..

3) Senaraikan 5 kejadian menarik untuk dikongsikan sewaktu anda kecil (kemalangan, perkara memalukan dan sebagainya)
~ darjah satu / kena berdiri atas bangku terlupa bawak buku. Yang sebenarnya aku tinggalkan buku tu dalam bas.
~ darjah 3 aku frist time berjumpa ngan Misbun Sidek, Morten Frost and Yang Yang. Hari tu aku bertekad ngak jadi cam depa.
~ darjah 6 Aku diterima sebgai Skuad Thomas Uber Olimpik 98'.
~ Tingkatan 3 menjuarai kejuaraan pertama peringkat Negeri.
~ Tingkatan 5 terpaksa melupakan terus sukan yg aku minat disebabkan................

4) Apa nama panggilan anda sewaktu kecil..

Yob.. semua kawan2 rapat memanggil aku nama nii.

5) Tag 10 kawan blog anda... Pastikan mereka jawab!!
k r a s z b a t u
Jikalau nama2 anda bermula ngan huruf2 di atas , makna nya ada telah ditag .....

1 comment:

mucuk shomot said...

muahahaha~ sgt comey pic no 2 itu..kamo nmpk tembam,ngee~

pic las skali tuh yg mana kamo? muka kamo jauh beza la..he3..

neway tnks ya dpt jwb..masa ni la kita nk imbas blk kenangan lama2, dr gambo itam putih tros de kaler2..