Apr 9, 2009

Aku, Bersumpah Dan Suzuki Panther 150cc

Ingatkan balik zaman bujang memang seronok. Bula berjumpa ngan kawan2 sezaman ngan kita topik2 kenangan suka duka ni la yang kita sembangkan. Masa dulu kita merana menanggung sesuatu situasi tu, sekarang pecah perut bila diingat. Kalau la aku buat macam ni, jadi la macam ni... . Time tu kebanyakan kita berfikir hari ini adalah hari ini dan esok adalah esok punya cerita.

Tahun 1996
Tak tahan ngan perli ngan member klip motor aku hari2, aku jual Yamaha SS 110cc dan aku top up skit cash aku sambaq Suzuki Panther 150cc scond hand. Tiap2 minggu ada saje la projek permotoran kami. Cakap je kemana sampai la kami, nak minum petang pun kami leh ke Penang. Pekena rojak ngan teh tarik pas tu balik rumah. Time tu minyak punya la murah, RM5 dah penuh tank Panther aku. Lagipun masa tu tak de lagi internet cam sekarang ni. Boring dok umah
Selalu la kami berkonvoi, seronok sangat rasa macam Bikers la pulak. Cuma bezanya Bikers tak pernah pakai jam tangan, kami terpaksa pakai. Hehhehee

Sekali lagi aku kena perli ngan member2, kali ni lagik power perlinya. Nak berdarah rasa telinga menahannya. Fikir2 balik ada betul cakap member2 aku tu, mana taknya dema bengang ngan aku sebab time tiap kali berkonvoi aku gerenti last sekali sampai. Harapkan motor je ranggi ala2 Mat Cintan tapi power takde. Aku ajak member aku pi la Kedai Ah Sie modified koborater, korek block dan macam2 lagi la nak kasi power.

Lepas maghrib, kami melepak depan kampung. Dah macam JKKK (Jawatan Kuasa Keselamatan Kampung). Kami plan nak ke Lumut. Masing2 time ni nak bawak awek. Masa tu pulak awek aku tak dapat pi, ada urgent matters katanya(sebenarnya tak dapat approval keluar). Potong stim aku betul. Member aku suruh aku angkut awek sorang ni. Aku tak setuju. Aku cakap aku sanggup pi Lone Ranjer pun tak pe, tak kan ada perempuan lain leh bonceng motor aku. "Kalau aku bawak perempuan lain naik motor aku, esoknya aku jatuh motor". Aku ni jenis setia. (heheehhe lalalala). Tetiba ayat tu terpancul dari mulut aku.
Malam tu jugak aku antar la Mak aku ke rumah Opah aku sebab malam tu Opah aku tinggal sorang.

Pagi esoknya, aku keluar awal ke Opis. Sampai ke Simpang Batu Gajah, sebuah kereta tiba2 menghimpit aku, aku elak ke tepi tapi entah dari mana datangnya anjing kurap ni, aku tak sempat nak elak. Tergolek jatuh !!!! nasib baik tak masuk longkong. Nasib aku baik tak de anggota badan yang patah cuma luka2 je. Tapi sakit giler !!!! Tak guna punya anjing. Tapi best gak dapat la MC sebulan. Claim Socso pun dapat.

Kat Hospital aku teringat kata2 malam tadi " "Kalau aku bawak perempuan lain, aku jatuh motor". Cakap kita kadang2 ni macam sumpah Tuhan nak tunjuk kekuasannya senang je. Tu baru je aku bawak Mak aku, kalau aku bawak awek lain dah tentu lagi parah aku jatuh.
Sebulan pas tu aku jual motor tu.. Motor yang baru ni aku siang2 lagi aku cakap kat member2 semua "Motor ni open sesiapa pun boleh naik". Alhamdulilah sampai sekarang aku tak lagi jatuh motor walaupun aku bawak............. Hehehehhehehehe

No comments: